Benchmark OOH media investments HY 23/22
De omzetten van OOH media kennen dubbel digit groeicijfers (12,8%) voor het eerste semester 2023 versus dezelfde periode 2022.
DOOH (Digital Out Of Home) groeit nog iets sterker dan de globale markt en bestendigt zijn marktaandeel met bijna 31% van de totale investeringen.
Programmatic DOOH (pDOOH) is het snelst groeiende marktsegment. Deze wijze van aankopen van Digital Out Of Home formaten groeide in de eerste jaarhelft met 34% en behelst nu 22% van de totale DOOH omzetten.
Lees het volledige rapport hier
Jury results first quarter 2023
De meest in het oog springende OOH-campagnes onderscheiden zich door hun originele concepten en een hoog innovatiegehalte.
“We merken tijdens de jurydebatten dat OOH-media de mogelijkheden voor combinatie van verschillende formaten steeds verder uitbreiden”, stelt juryvoorzitster Catherine Ducamp (BNP Paribas Fortis) vast. “En tegelijk bevorderen de nieuwe technologieën voor de verspreiding van Digital Out Of Home campagnes de mogelijkheden voor efficiënte targeting. De campagnes die de jury presenteert op het platform voor het eerste trimester zijn allen gekenmerkt door de manier waarop ze de grenzen verleggen van OOH-media, ofwel door innovatie ofwel door een out of the box benadering van de gebruikte formaten.”
Lees het volledige persbericht hier
The first benchmark for OOH investments
De eerste Benchmark van de OOH investeringen is gepubliceerd : DOOH via programmatic kende in 2022 een echte doorbraak
De gespecialiseerde OOH agentschappen hebben intens samengewerkt met de UMA om een eerste benchmark van de OOH samen te stellen op basis van de netto media-investeringen voor de jaren 2022 en 2021, met een opsplitsing van de investeringen tussen de klassieke OOH formaten en de DOOH via rechtstreekse boekingen en via ‘programmatic buying’.
Eerste conclusie: de OOH Media doen het goed in ons land: de omzetten zijn in 2022 gegroeid met 12,5% in vergelijking met 2021 tot boven de 100 miljoen Euro. Daarnaast valt de sterke stijging (+ 19%) op van DOOH (Digital Out Of Home) dat zo zijn marktaandeel verhoogt tot 30% van de totale investeringen.
Lees het volledige rapport hier
Sustainability is key
Duurzaamheid is prioriteit voor Out of Home Media
De partners van het inspiratieplatform Best-Of-OOH, dat de meest innoverende OOH campagnes selecteert, publiceert en bekroont, kwamen eind vorig jaar tijdens hun laatste juryzitting onder leiding van juryvoorzitster Cathérine Ducamp (Media Manager BNP Paribas Fortis) tot de conclusie dat duurzaamheid een steeds belangrijker aspect wordt bij het oordelen of een campagne voorbeeldig ‘state of the art’ gebruik maakt van OOH media.
Volgens een online onderzoek dat de WFA voerde bij 309 van zijn leden blijkt dat sustainability op de derde plaats in de prioriteitenlijst van marketeers staat, na marketing effectiveness en marketing capabilities. Cathérine Ducamp: “Voor de media is duurzaamheid een brandend actueel thema, des te meer in out-of-home dat als massamedium extra zichtbaar is in het straatbeeld. De inspanningen die de stakeholders binnen deze sector leveren, hebben een duidelijke en onmiddellijke impact. Innovatie speelt daarbij een belangrijke rol.”
Lees het volledige artikel hier
From Belgium
News September 2022
Van 6 tot 11 september vond in Rio de Janeiro ’s werelds grootste muziek- en entertainmentfestival plaats. Biermerk Heineken maakte van de gelegenheid gebruik om zijn Green Energy Program in de verf te zetten. Dat wil de inzet van hernieuwbare energie in de horeca stimuleren. Om het goede voorbeeld te geven, installeerde Heineken in samenwerking Read more
Around the World
From the World
- OOH Best Creative Last Week Today september 19, 2023do it outdoors, Del Mastro, Pearl, Bud Light, Chick-fil-A, Disney, Branded Cities, Decaux, and more -- the top 10 OOH creative executions that came to our attention last week. The post OOH Best Creative Last Week Today first appeared on OOH TODAY.
- Chicken Dinners! Winners of the OBIE ’23 Books! september 19, 2023Here are the names of the Winners from last Friday's OBIE 2023 Book Giveaway. Books are in the mail USPS. ... send us a photo The post Chicken Dinners! Winners of the OBIE ’23 Books! first appeared on OOH TODAY.
- Winner Winner Chicken —’23 OBIE Books Giveaway september 15, 2023Are You Feeling Lucky? We are giving away twelve (12) 2023 OBIE Awards Books! ...to ‘subscribers only ...it’s not too late to subscribe The post Winner Winner Chicken —’23 OBIE Books Giveaway first appeared on OOH TODAY.
- OOH Best Creative Last Week Today september 12, 2023Unilever, US Open, Grey Goose, and ULTA -- the top 10 OOH creative executions that came to our attention last week. The post OOH Best Creative Last Week Today first appeared on OOH TODAY.
- Angry. Billboards. Rolling Stones. Video. september 8, 2023If you don't send this video to everyone you know in the billboard business turn in your The post Angry. Billboards. Rolling Stones. Video. first appeared on OOH TODAY.
- Bananas + Condoms = No Billboards with the BIG 3 september 6, 2023The final artwork was rejected by Lamar, OUTFRONT and Clear Channel throughout the country The post Bananas + Condoms = No Billboards with the BIG 3 first appeared on OOH TODAY.
- OOH Best Creative Last Week Today september 5, 2023Ben and Jerry's, US Open, Citi, Chanel, and more -- the top 10 OOH creative executions that came to our attention last week. The post OOH Best Creative Last Week Today first appeared on OOH TODAY.