The first benchmark for OOH investments
De eerste Benchmark van de OOH investeringen is gepubliceerd : DOOH via programmatic kende in 2022 een echte doorbraak
De gespecialiseerde OOH agentschappen hebben intens samengewerkt met de UMA om een eerste benchmark van de OOH samen te stellen op basis van de netto media-investeringen voor de jaren 2022 en 2021, met een opsplitsing van de investeringen tussen de klassieke OOH formaten en de DOOH via rechtstreekse boekingen en via ‘programmatic buying’.
Eerste conclusie: de OOH Media doen het goed in ons land: de omzetten zijn in 2022 gegroeid met 12,5% in vergelijking met 2021 tot boven de 100 miljoen Euro. Daarnaast valt de sterke stijging (+ 19%) op van DOOH (Digital Out Of Home) dat zo zijn marktaandeel verhoogt tot 30% van de totale investeringen.
Lees het volledige rapport hier
Sustainability is key
Duurzaamheid is prioriteit voor Out of Home Media
De partners van het inspiratieplatform Best-Of-OOH, dat de meest innoverende OOH campagnes selecteert, publiceert en bekroont, kwamen eind vorig jaar tijdens hun laatste juryzitting onder leiding van juryvoorzitster Cathérine Ducamp (Media Manager BNP Paribas Fortis) tot de conclusie dat duurzaamheid een steeds belangrijker aspect wordt bij het oordelen of een campagne voorbeeldig ‘state of the art’ gebruik maakt van OOH media.
Volgens een online onderzoek dat de WFA voerde bij 309 van zijn leden blijkt dat sustainability op de derde plaats in de prioriteitenlijst van marketeers staat, na marketing effectiveness en marketing capabilities. Cathérine Ducamp: “Voor de media is duurzaamheid een brandend actueel thema, des te meer in out-of-home dat als massamedium extra zichtbaar is in het straatbeeld. De inspanningen die de stakeholders binnen deze sector leveren, hebben een duidelijke en onmiddellijke impact. Innovatie speelt daarbij een belangrijke rol.”
Lees het volledige artikel hier
From Belgium
News September 2022
Van 6 tot 11 september vond in Rio de Janeiro ’s werelds grootste muziek- en entertainmentfestival plaats. Biermerk Heineken maakte van de gelegenheid gebruik om zijn Green Energy Program in de verf te zetten. Dat wil de inzet van hernieuwbare energie in de horeca stimuleren. Om het goede voorbeeld te geven, installeerde Heineken in samenwerking Read more
Around the World
From the World
- MvVO ART/AD ART SHOW 2023 Announces Call For Artists maart 30, 2023Top ten artists will show their Art on gigantic outdoor billboard canvases by OUTFRONT
- THE WINNERS OF THE 81st OBIE AWARDS FOR CREATIVE maart 29, 2023the advertising industry’s oldest and most prestigious honors for creative excellence in out of home advertising design
- OOH Best Creative Last Week Today maart 28, 2023PUMA, White Claw, Corona, Carhart, and more -- The top 10 OOH creative executions that came to our attention last week.
- OOH Best Creative Last Week Today maart 21, 2023Patagonia, Coca-Cola, watches and whiskey - the top 10 OOH creative executions that came to our attention last week.
- Want to Know What’s Trending in Advertising? maart 20, 2023Melody Roberts, Founder & Chief Creative Officer, Out of Home Creative
- OOH Best Creative Last Week Today maart 14, 2023Netflix, Prada, Doritos, Miley, Silk - the top 10 OOH creative executions that came to our attention last week.
- The Top 24 Women Who Drive Growth in Out-of-Home —2023 maart 8, 2023It’s finally here: meet the Top Women Driving Growth in Out of Home today for 2023